
Wprowadzony kilka lat temu w gimnazjum obowiązek realizowania przez uczniów projektów edukacyjnych obliguje młodzież klas II i III do wybrania tematu projektu, jego wykonania oraz zaprezentowania efektów swojej pracy uczniom i nauczycielom. Projekty są najczęściej wyrazem zainteresowań i pasji uczniowskich, każdy uczeń może wyjść z inicjatywą i zająć się opracowaniem tematu związanego z przedmiotem, który najbardziej lubi i w którym może wykazać swoje umiejętności. Projekty są zatem motywacją do działań dla wszystkich uczniów, każdy bowiem może pokazać, w czym „jest dobry”. Jednak projekt, który jest obowiązkiem dla jednych, dla innych może być inspiracja do działań. Taka sytuacja zdarzyła się w naszym Gimnazjum.
W tym roku szkolnym uczennice klasy II b, realizując projekt edukacyjny pod hasłem: „Czy współcześni młodzi ludzie mają problem z używkami?, zainspirowały do pozytywnych działań innych uczniów naszego Gimnazjum. Pracując nad realizacją projektu, zorganizowały i przeprowadziły w miesiącu maju wśród uczniów Gimnazjum dwa konkursy – plastyczny i literacki – pod wspólnym tematem: „STOP! UZALEŻNIENIOM”. Konkursy spotkały się z odzewem wśród rówieśników, którzy wzięli w nich udział i wykonali wymagane prace. Jury w składzie: p. Małgorzata Pytka, p. Lucyna Krzanowska, p. Katarzyna Fijał oraz uczennice realizujące projekt wytypowały prace zwycięskie:
Konkurs plastyczny:
I miejsce – Weronika Ryczek kl. III B
II miejsce – Natalia Sroka kl. III B
III miejsce – Maria Rygielska kl. III B i Joanna Stanek kl. III A
Konkurs literacki:
I miejsce – Agnieszka Rzeźnik kl. III B
II miejsce – Angelika Irla kl. I A
Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się 31 maja i zbiegło się ze Światowym Dniem Bez Tytoniu. Nagrody dla zwycięzców zostaną wręczone w dniu prezentacji działań związanych z realizacją projektu.
W galerii prezentujemy prace zwycięskie wraz z ich autorami.