21/08/2018
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Gruszowie Wielkim
"Nie wątp w błękit nieba, gdy nad twoim dachem stoją ciemne chmury"

Dzień 22 czerwca – dzień zakończenia roku szkolnego 2017/2018, dzień radości uczniów, nauczycieli i rodziców, gdyż zakończył się rok intensywnej pracy, a zaczyna zasłużony odpoczynek. Po uroczystej Mszy Świętej zgromadziliśmy się wszyscy w szkole, gdzie uczestniczyliśmy w akademii kończącej bieżący rok szkolny. W części oficjalnej uroczystości pan dyrektor Marcin Jarzwiec powitał wszystkich obecnych, a szczególnie przybyłych gości w tym wiceburmistrza Dąbrowy Tarnowskiej pana Stanisława Ryczka. Podziękował również za wieloletnią pracę w naszej szkole nauczycielom, którzy zostali przeniesieni do innych szkół tj. pani Małgorzacie Pytce, pani Iwonie Tańskiej, pani Annie Wolak oraz panu Robertowi Pacześniowskiemu. Wymienieni nauczyciele w przyszłym roku szkolnym rozpoczną pracę w szkołach podstawowych w Smęgorzowie i Nieczajnie Górnej. Dziękujemy im i życzymy powodzenia w nowych placówkach. Następnie głos zabrał wiceburmistrz Dąbrowy Tarnowskiej pan Stanisław Ryczek. Podziękował Dyrekcji oraz nauczycielom za rok wytężonej pracy i życzył Gronu Pedagogicznemu oraz wszystkim uczniom spokojnych i bezpiecznych wakacji. Pod koniec swojego wystąpienia zwrócił się bezpośrednio do dyrektora pana Marcina Jarzwieca i przekazał mu nominację dyrektorską na następne pięć lat. W dalszej części uroczystości nastąpiło wręczenie świadectw z wyróżnieniem i nagród książkowych uczniom, którzy osiągnęli najlepsze wyniki w nauce oraz przekazanie rodzicom Listów Gratulacyjnych. Wręczone zostały również nagrody i dyplomy uczniom za wzorową frekwencję oraz tym, którzy wyróżnili się w różnorodnych konkursach i zawodach sportowych. Nagrody wręczane uczniom zostały ufundowane przez Radę Rodziców, za co serdecznie dziękujemy. Pan dyrektor Marcin Jarzwiec oraz pani wicedyrektor Dorota Bzduła słowa podziękowania skierowali w stronę rodziców, a w szczególności za zaangażowanie w życie szkoły złożono podziękowania pani Małgorzacie Tarasce.

Następnie rozpoczęła się część artystyczna przygotowana głównie przez uczniów klasy IIa pod kierunkiem pani Małgorzaty Pytki, pani Marty Gadziały, pani Lucyny Krzanowskiej oraz pani Iwony Tańskiej, autorki dekoracji. Akademia była skierowana do absolwentów gimnazjum. W słowach poetów zawartych w wierszach na temat przemijania, miłości i szczęścia recytowanych przez uczniów na tle przepięknej muzyki Ennio Morricone przeplatanych piosenkami Marka Grechuty i Blue Cafe żegnaliśmy uczniów klas trzecich.

Na akademii słowa podziękowania skierowali również do Dyrekcji, wychowawców i nauczycieli sami absolwenci, dziękując za cierpliwość, spokój, poświęcenie własnego czasu oraz za otrzymaną wiedzę i wychowanie.

Na zakończenie pan Dyrektor podziękował nauczycielom i pracownikom obsługi za pracę, a uczniom za trud nauki w minionym roku szkolnym. Życzył wszystkim udanego wypoczynku wakacyjnego. Na koniec, tradycyjnie zakończenie roku szkolnego obwieścił ostatni już dzwonek.

Drodzy Absolwenci! „Nikt nie powie: żegnaj. Mówimy Wam do widzenia! Przed Wami droga niejedna, Droga ludzkiego istnienia. Jesteś siostrą i bratem, Jesteś jednym z nas. Szukaj zgody ze światem! Ruszaj! Przyszedł Twój czas!”

Opracowała: Małgorzata Pytka

admin dnia 25/06/2018

W ramach działalności biblioteki szkolnej został zorganizowany konkurs plastyczny " Baśniowy Potwór". W konkursie brały udział dzieci z klas 0-III, które przygotowały bardzo groźne potwory wzbudzające strach w tych, którzy je oglądali. Komisja konkursowa przyznała I miejsce  Bartkowi z klasy drugiej, II miejsce Magdalenie również z klasy drugiej i  III miejsce Szymonowi z klasy "0". Laureaci otrzymali nagrodę w postaci książki, a   pozostali uczestnicy  otrzymali drobne upominki za uczestnictwo w tym konkursie.

Opracowała: Teresa Gubernat

admin dnia 24/06/2018

7 i 8 czerwca 2018 r.uczniowie gimnazjum wzięli udział w wycieczce turystyczno-krajoznawczej w Beskid Niski. Do wycieczki zaproszeni zostali uczniowie klasy VII szkoły podstawowej w Nieczajnie Górnej. Organizatorem wycieczki była p.Joanna Płaneta,a opiekunami-p.Ewa Kijowska,p.Jerzy Dąbrowa oraz p.Robert Pacześniowski.Kiedy dojechaliśmy do Rymanowa Zdroju wyruszyliśmy w pieszą trasę do Rudawki Rymanowskiej,by po ośmiu kilometrach marszu dotrzeć do celu,jakim był przełom Wisłoka z 40-to metrową ścianą skalną.Po odpoczynku i brodzeniu w wodzie udaliśmy się do Krosna na obiad,a potem do Muzeum Górnictwa Nafty w Bóbrce.Tam poznaliśmy historię wydobycia ropy naftowej w Polsce,urządzenia do jej wydobycia od najstarszych-kopanych ręcznie do współczesnych szybów wiertniczych.Poznaliśmy postać Ignacego Łukasiewicza oraz jego wkład w rozwój górnictwa i przetwórstwa nafty.Wieczorem udaliśmy się na nocleg do schroniska młodzieżowego w Bóbrce.Następnego dnia,po śniadaniu pojechaliśmy do Odrzykonia.Tam wyszliśmy do rezerwatu geologicznego"Prządki". Po zejściu udaliśmy się na zamek,gdzie wzięliśmy udział w warsztatach ceramicznych.Wykonywaliśmy misy,które po wypaleniu zostaną przysłane do szkoły.Paliliśmy ognisko z kiełbaskami,a potem zwiedzaliśmy z przewodnikiem zamek,którego historia została opisana w "Zemście" przez Aleksandra Fredrę.W drodze powrotnej odwiedziliśmy "Karpacką Troję" w Trzcinicy.Oglądaliśmy film opisujący historię grodu,zaglądaliśmy do chat,a cały gród podziwialiśmy z wieży widokowej,na szczyt której pokonaliśmy 400 schodów. Było warto-widoki były wspaniałe.

Mimo zmęczenia humory wszystkim dopisywały.Nie zabrakło sił na wspólny śpiew w autokarze w drodze powrotnej do domu.

Opracowała: Joanna Płaneta

admin dnia 19/06/2018

11 czerwca w PSP nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej odbył się I Powiatowy Konkurs Języka Angielskiego Broaden Your Mind pod honorowym patronatem Starosty Powiatu Dąbrowskiego.

Uczniowie, którzy zakwalifikowali się do etapu powiatowego zmierzyli się z testem obejmującym słuchanie  i czytanie ze zrozumieniem oraz zagadnienia leksykalno-gramatyczne.

Miło nam poinformować, że uczennica klasy III a, Joanna Frączek, zajęła IV miejsce i znalazła się wśród laureatów tego konkursu .

Gratulujemy  sukcesu!

Opracowała: Barbara Kogut

admin dnia 15/06/2018

05.06.2018.r.uczniowie klas IV-VII naszej szkoły wzięli udział w wycieczce turystyczno-krajoznawczej na Wyżynę Krakowsko-Częstochowską.Organizatorem wycieczki była p. Joanna Płaneta,a opiekę sprawowały-p. Elżbieta Kaczocha, p.Katarzyna Partyńska i p.Anna Wolak.

Po przyjeździe do Ojcowa wyruszyliśmy na pieszą trasę do jaskini. Ze świeczkami w rękach oglądaliśmy Jaskinię Ciemną,a w niej wapienne nacieki skalne.Poznaliśmy przeszłość geologiczną jaskini oraz ciekawostki dotyczące znanych ludzi odwiedzających jaskinię. Był tu między innymi król Stanisław August Poniatowski.Udało nam się też zobaczyć nietoperza.Idąc Górą Okopy podziwialiśmy wapienne formy ostańcowe,charakterystyczne dla krajobrazu wyżyny.Po obiedzie udaliśmy się na zamek w Ogrodzieńcu.Chodziliśmy po największej warowni średniowiecznej trasą wiodącą przez komnaty,baszty,lochy i krużganki.W podzamczu kupiliśmy pamiątki, lody i robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na Pustynię Błędowską.Niektórzy z nas biegali po wydmach,a wszyscy podziwiali jej krajobraz z platformy widokowej.Mieliśmy okazję spotkać spadochroniarzy,ale już po zakończonych skokach.Pogoda nam dopisała-deszcz przeczekaliśmy w autokarze w drodze na obiad.

Wszyscy byli zadowoleni , cało i zdrowo wróciliśmy do domu.Nowe wiadomości i obserwacje wykorzystamy na lekcjach geografii oraz przyrody.

Opracowała: Joanna Płaneta

admin dnia 15/06/2018

10 czerwca 2018 roku w Publicznej  Szkole Podstawowej  w Gruszowie Wielkim uczniowie wraz ze swoimi rodzinami spotkali się na wspólnym biesiadowaniu przy różnych atrakcjach i degustacji smacznej i zdrowej żywności.

Niedzielne, gorące  popołudnie zaczęło się  od występów uczniów poszczególnych klas, którzy dali popis swoich umiejętności wokalno – tanecznych. Zarówno młodsi, jak i starsi artyści prezentowali wysoki poziom i jury nie miało łatwego zadania przed sobą. Po podsumowaniu punktów najwyżej oceniono występ klasy zerowej i klasy V.

W trakcie pikniku zaplanowano również wiele innych atrakcji. Najmłodsi oblegali dmuchane zjeżdżalnie, a miłośnicy zumby szlifowali swoje umiejętności taneczne. Nie zawiodła również Grupa Motocyklowa Powiśle z Dąbrowy Tarnowskiej oraz Komenda Powiatowej Policji w Dąbrowie Tarnowskiej, której funkcjonariusze przygotowali dla zainteresowanych konkurencję sprawnościową w alkogoglach. Po raz pierwszy gościliśmy dąbrowską Jednostkę Strzelecką JS – 2083 prezentującą uczestnikom imprezy militaria.

Sporo frajdy i zabawy dostarczyły wszystkim konkurencje rodzinne: muzyczna - „Jaka to melodia” oraz artystyczna - „Ekologiczna Mała Miss”.  Zawodnicy wykazali się dużą wiedzą muzyczną  trafnie „ rozszyfrowując” zagrane przez Bartłomieja Węgla utwory  oraz pomysłowością przy przygotowaniu ekologicznego stroju z bibuły, papieru szarego i gazety.

Jak na prawdziwy piknik przystało, nie mogło zabraknąć  atrakcji kulinarnych. I tutaj na wysokości zadania stanęli rodzice, dzięki którym wszyscy mogli degustować przygotowane przez  nich wspaniałe ciasta oraz zdrową żywność. Menu dopełniały grillowane kiełbaski, frytki, popcorn oraz wata cukrowa, o przygotowanie których zadbali  rodzice uczniów oraz pracownicy szkoły.

Zaangażowanie dyrekcji, nauczycieli, pracowników szkoły i rodziców, bezinteresowny udział przedstawicieli rożnych placówek Gminy i Powiatu Dąbrowa Tarnowska oraz innych osób prywatnych przyniosło efekt w postaci serdecznej, miłej i atrakcyjnej imprezy rodzinnej, z której uczestnicy wyszli uśmiechnięci i zadowoleni.

Dyrektor PSP w Gruszowie Wielkim pan mgr Marcin Jarzwiec kieruje słowa podziękowania do tych, dzięki którym impreza  mogła zostać zorganizowana. Należą do nich:

Firma ABC  Z. Dyjak, M. Dyjak, B. Kowalska,

Zakład Piekarniczo – Cukierniczy Bożena Sokołowska,

oraz Rodzice, Nauczyciele i Pracownicy Szkoły.

Koordynatorem i pomysłodawcą tegorocznego spotkania rodzinnego była pani Barbara Kogut.

Opracowała: Kogut Barbara

admin dnia 13/06/2018

W słoneczny majowy dzień w ramach lekcji wychowawczej cała klasa IV udała się do gościnnego „Domu Chleba” w Gruszowie Wielkim.

Uczniowie poznali tam  tajniki wyrobu pieczywa, które zmieniały się na przestrzeni lat. Wszyscy z zainteresowaniem słuchali opowieści o tym jak w dawnych czasach gospodynie wypiekały chleb. Następnie bardzo miła Pani Gospodyni ugościła nas pysznym,  świeżo upieczonym chlebem, słodkimi ciasteczkami oraz zimnymi napojami. Mieliśmy również okazję nauczyć się wypiekania „blaszoków”. Serdecznie dziękujemy Państwu Janinie i Andrzejowi Sokołowskim za wspaniałą, bezinteresowną gościnę!!!

Opracowała: Anna Wolak

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?